سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
بچه های سامان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 22
  • مجموع بازدیدها: 71740
    » درباره من
    بچه های سامان
    مدیر وبلاگ : کامران[103]
    نویسندگان وبلاگ :
    معمار (@)[70]

    منتظری (@)[0]



    » پیوندهای روزانه
    پویش برق [12]
    سایت سامان انرژی [34]
    دفتر موج [34]
    شهرداری تهران [7]
    سازمان انرژی های نو [4]
    شرکت بهینه سازی مصرف سوخت [7]
    شرکت ملی گاز ایران [3]
    شرکت توانیر [5]
    سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی [5]
    سازمان تحقیقات نیرو [3]
    [آرشیو(10)]


    » آرشیو مطالب
    آموزش
    مدیریت
    دانستنیها و اطلاعات عمومی
    اخبار
    درباره صنایع
    فال و طالع بینی
    علم و فناوری
    عکس
    بهداشت و سلامت
    اجتماعی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان


    » صفحات اختصاصی

    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو

    :: خبرنامه وبلاگ ::

     

    » طراح قالب
    »» نوشیدن مایعات سرد چه خطری دارد؟

    بسیاری از افراد در فصل گرما عادت دارند مایعات را خیلی سرد بنوشند و وقتی از آنها خواسته می‌شود این عادتشان را تعدیل کنند، می‌گویند تا به حال همیشه همین کار را کرده اند و دچار هیچ مشکلی نشده‌اند؛ در صورتی که هر افراط و تفریطی، هر چند کم، در آینده عواقبی را به دنبال خواهند داشت؛ از جمله نوشیدن مایعات خیلی سرد، مخصوصا همراه با غذا...

    مایعات یا غذایی که مصرف می‌شوند، بهتر است دمایی نزدیک به دمای بدن داشته باشند؛ یعنی غذاهای گرم باید گرم و غذاهای سرد باید سرد مصرف شوند، نه اینکه به شکل داغ یا یخ خورده شوند؛ یعنی دمای یک ماده غذایی یا نوشیدنی نباید خیلی با دمای بدن متفاوت بوده و بسیار بالا یا بسیار پایین باشد. در صورت مصرف چنین غذاهایی بدن باید انرژی بیشتری مصرف کند تا دمای آن ماده غذایی را به دمای بدن برساند.

    انسان موجودی خونگرم است که دمای بدنش تقریبا 37 درجه است و در تمام شرایط باید این دما را حفظ کند. اگر فردی یک نوشیدنی خیلی سرد مصرف کند، بدنش مجبور به صرف انرژی بالایی برای هم‌دما کردن آن با دمای بدن می‌شود و آن‌گاه شروع به هضم و جذب آن می‌کند. در مورد مایعات داغ هم به همین ترتیب است؛ یعنی بدن مجبور به از دست دادن انرژی بالا برای هم‌دما کردن آن با دمای بدن می‌شود.

    از سوی دیگر، اگر به همراه غذاهای سنگین و سرخ‌شده، نوشیدنی‌های خیلی سرد میل شود، این موضوع بر روند هضم غذا تاثیر گذاشته و سبب دیرهضم شدن آن می‌شود. نکته‌ای که در اینجا باید روی آن تاکید شود، این است که مایعات خنک مطبوع یا گرم مناسب، چنین اثری بر بدن ندارند؛ بلکه مایعات خیلی داغ یا خیلی سرد، این حالت را ایجاد می‌کنند.

    همان‌طور که گفته شد، مصرف مایعات با دمای بسیار پایین (مایعاتی که به دمای صفردرجه رسیده باشند) سبب می‌شود در معده، ترکیب آنها با چربی‌ها موجب لکه‌لکه شدن چربی‌ها شده و به حالت انجماد درآیند. این موضوع به هضم چربی لطمه وارد می‌کند؛ زیرا چربی برای هضم باید به اجزای سازنده تقسیم شده و بعد جذب شود اما وقتی که تکه‌تکه و منجمد می‌شود، جذب نشده و هضم آن طول خواهد کشید.

    نکته دیگر اینکه مصرف مایعات یخ‌زده یا خیلی سرد می‌تواند مشکلات زیادی را به ویژه برای معده‌های حساس پیش آورد و به سوءهاضمه منجر شود. پس هرگز غذایتان را با مایعات خیلی سرد و یا خیلی داغ میل نکنید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » کامران ( شنبه 89/5/23 :: ساعت 1:31 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    میوه بخوریم یا آبمیوه؟
    دعا در سلامت فرد و جامعه نقش دارد
    صاف کردن مو بیخطر نیست
    این 6 مشکل دهانی را جدی بگیرید
    بوتیک شیطان پلمپ شد
    استفاده دراویش از زنان برای تبلیغ!
    مردی که به خواب همه انسانها از ایران گرفته تا امریکا آمده است!!
    گذاری بر موزه خانگی استاد مجدالخطاط
    [عناوین آرشیوشده]