سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابن جریر طبرى در تاریخ خود از عبد الرحمن پسر ابى لیلى فقیه روایت کرده است ، و عبد الرحمن از آنان بود که با پسر اشعث براى جنگ با حجاج برون شد . عبد الرحمن در جمله سخنان خود در برانگیختن مردم به جهاد گفت : روزى که با مردم شام دیدار کردیم ، شنیدم على ( ع ) مى‏فرمود : ] اى مؤمنان آن که بیند ستمى مى‏رانند یا مردم را به منکرى مى‏خوانند و او به دل خود آن را نپسندد ، سالم مانده و گناه نورزیده ، و آن که آن را به زبان انکار کرد ، مزد یافت و از آن که به دل انکار کرد برتر است ، و آن که با شمشیر به انکار برخاست تا کلام خدا بلند و گفتار ستمگران پست گردد ، او کسى است که راه رستگارى را یافت و بر آن ایستاد ، و نور یقین در دلش تافت . [نهج البلاغه]
بچه های سامان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 22
  • مجموع بازدیدها: 71747
    » درباره من
    بچه های سامان
    مدیر وبلاگ : کامران[103]
    نویسندگان وبلاگ :
    معمار (@)[70]

    منتظری (@)[0]



    » پیوندهای روزانه
    پویش برق [12]
    سایت سامان انرژی [34]
    دفتر موج [34]
    شهرداری تهران [7]
    سازمان انرژی های نو [4]
    شرکت بهینه سازی مصرف سوخت [7]
    شرکت ملی گاز ایران [3]
    شرکت توانیر [5]
    سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی [5]
    سازمان تحقیقات نیرو [3]
    [آرشیو(10)]


    » آرشیو مطالب
    آموزش
    مدیریت
    دانستنیها و اطلاعات عمومی
    اخبار
    درباره صنایع
    فال و طالع بینی
    علم و فناوری
    عکس
    بهداشت و سلامت
    اجتماعی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان


    » صفحات اختصاصی

    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو

    :: خبرنامه وبلاگ ::

     

    » طراح قالب
    »» علامه قزوینی 450 آیه قرآن را مرتبط با منجی میداند
    استاد حوزه علمیه کوثر تهران با بیان اینکه قرآن‌کریم به طور صریح از امام زمان (عج) نامی نبرده است، گفت: در کتاب «مهدی موعود» به قلم علامه قزوینی، نزدیک به 450 آیه که به شخص صاحب الامر اشاره دارد، بیان شده است.

    فرزانه فخرایی، مدرس حوزه علمیه کوثر تهران در گفت‌و‌گو با فارس ، پیرامون وجود منجی در آیات قرآن کریم گفت: در آیات قرآن به صورت مستقیم نامی از امام زمان (عج) نیامده است، اما این موضوع که ایشان ادامه‌دهنده رسالت انبیاء هستند به صراحت بیان شده است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال در آیه شریفه «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» (9 صف/ 33 توبه) و یا در آیه دیگری «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» آمده است که خداوند، پیامبر (ص) را فرستاد تا او را بر تمامی ادیان پیروز گرداند.

    وی با اشاره به این مطلب که در زمان زنده بودن پیامبر (ص) چنین امری تحقق نیافته است، خاطرنشان کرد: این وعده الهی هنوز تحقق پیدا نکرده است و با ظهور امام زمان (عج) به صورت کامل محقق می‌شود و وعده الهی خلاف‌ناپذیر است.

    این محقق علوم قرآنی با تأکید بر وجود روایاتی مبنی بر گردآمدن ادیان دیگر در زیر چتر اسلام گفت: طبق آیات قرآن، این امر در زمان حکومت اباصالح‌المهدی (عج) به وقوع خواهد پیوست.
    فخرایی در ادامه افزود: در کتاب «مهدی موعود» به قلم علامه قزوینی، نزدیک به 450 آیه که به شخص صاحب الامر اشاره دارد، بیان شده است. در برخی کتاب‌های دیگر، بیش از یک‌هزار و 200 آیه قرآن مرتبط با منجی و موعودبیان شده است.

    وی در رابطه با بیان دشمنی یهود با مسلمانان در آیات قرآن افزود: یهودیان شدیدترین دشمنی را با مسلمانان دارند و این دشمنی تا روز قیامت ادامه خواهد داشت. بنابراین در مورد قیامت سه مصداق وجود دارد که یکی از این مصادیق روز ظهور امام زمان (عج‌) است.

    مدرس حوزه علمیه کوثر خاطرنشان کرد: بیان موضوعاتی هم‌چون نابودی یهودیان با ظهور امام زمان (عج) صحت ندارد، اما در اینکه دشمنی‌ها ادامه نخواهد داشت، شکی وجود ندارد.

    وی در مورد سرنوشت زمین و عاقبت آن در قرآن چنین اظهار داشت: در آیه «وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» (قصص 5) بیان می‌شود که آخر دنیا به کجا می‌رسد و خداوند عالم، بی‌هدف دنیا را خلق نکرده است و این مومنان هستند که حاکمان دنیا خواهند شد.

    فخرایی در پایان سخنان خود با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه نور خاطرنشان کرد: در این آیه، خداوند وعده کرده است که حکومت زمین به دست صالحان خواهد رسید و مؤمنان وارثان زمین خواهند بود.


    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » کامران ( دوشنبه 89/5/4 :: ساعت 4:14 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    میوه بخوریم یا آبمیوه؟
    دعا در سلامت فرد و جامعه نقش دارد
    صاف کردن مو بیخطر نیست
    این 6 مشکل دهانی را جدی بگیرید
    بوتیک شیطان پلمپ شد
    استفاده دراویش از زنان برای تبلیغ!
    مردی که به خواب همه انسانها از ایران گرفته تا امریکا آمده است!!
    گذاری بر موزه خانگی استاد مجدالخطاط
    [عناوین آرشیوشده]