سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلیمان میان پادشاهی و مال و دانش مخیّر شد، پس دانش را برگزید و با این انتخابش ، دانش و مال و پادشاهی به او بخشیده شد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بچه های سامان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 22
  • مجموع بازدیدها: 71741
    » درباره من
    بچه های سامان
    مدیر وبلاگ : کامران[103]
    نویسندگان وبلاگ :
    معمار (@)[70]

    منتظری (@)[0]



    » پیوندهای روزانه
    پویش برق [12]
    سایت سامان انرژی [34]
    دفتر موج [34]
    شهرداری تهران [7]
    سازمان انرژی های نو [4]
    شرکت بهینه سازی مصرف سوخت [7]
    شرکت ملی گاز ایران [3]
    شرکت توانیر [5]
    سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی [5]
    سازمان تحقیقات نیرو [3]
    [آرشیو(10)]


    » آرشیو مطالب
    آموزش
    مدیریت
    دانستنیها و اطلاعات عمومی
    اخبار
    درباره صنایع
    فال و طالع بینی
    علم و فناوری
    عکس
    بهداشت و سلامت
    اجتماعی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان


    » صفحات اختصاصی

    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو

    :: خبرنامه وبلاگ ::

     

    » طراح قالب
    »» گیاهی نداریم که باعث رشد مو شود

     


    دیده شده است که مصرف روغن بادام یا روغن نارگیل در بعضی از موارد برای پرپشتی مژه و ابرو ممکن است تا حدی کمک‌کننده باشد یا مثلا بعضی از اسانس‌های رقیق‌شده چون سبب تحریک گردش خون در پوست می‌شوند، ممکن است تاثیری در رشد و تقویت موها داشته باشند ولی استفاده از این مواد از نظر علمی که با مکانیسم‌ خاصی مانند داروهای شیمیایی، عمل کند و بتوان از نظر داروشناسی در موردشان صحبت کرد، به اثبات نرسیده است....

    در داروخانه‌ها، بعضی از شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی محصولاتی در این زمینه ارایه می‌‌دهند که بعضاً گیاهی نیستند و ادعایی که این شرکت‌ها در زمینه رشد مژه و ابرو با مصرف این داروها می‌کنند معمولا صددرصد نیست ولی لااقل 50 درصد آن باید درست باشد.

    در بازار نیز محصولاتی تحت عنوان شامپوهای ویتامینه، لوسیون‌های تقویت‌کننده و... وجود دارد که ممکن است سبب تقویت موها شود؛ مثلا برای مردان، دارویی وجود دارد که با هورمون‌های مردانه ساخته شده و تاثیرات‌اش در رشد موها دیده شده است یا محصول ماینوکسیدیل 5 درصد که تا حدی موها را تقویت می‌کند.

    پس به طورکلی از نظر گیاهی محصولی نداریم که از نظر علمی ثابت شده باشد که می‌تواند در رشد و تقویت موها اثر داشته باشد. زمانی که از تاثیرات علف‌ چای می‌گوییم از گفته خود مطمئن‌ایم زیرا بیش از 20 هزار مقاله در دنیا در مورد آنها مطلب وجود دارد ولی تاثیرات این محصولات گیاهی تقویت رشد مژه و ابرو تا حدودی و فقط به صورت تجربی در افراد دیده شده است. از میان این محصولات اسانس رزماری از همه معروف‌تر است. همان‌طور که گفتم به طور کلی خاصیت اسانس‌ها این است که به دنبال مالیدن آنها به پوست، پوست تحریک شده و در نتیجه گردش خون پوست در آن محل بهتر می‌شود و غذا و اکسیژن بیشتری به پوست می‌رسد. این فرآیند مقدار کمی در تقویت پوست و مو تاثیر دارد ولی نمی‌توان به عنوان درمان از آن استفاده کرد، بلکه دارویی است که برای جلوگیری از ریزش ابرو و مژه مفید است.
    پیشنهادم به همه افرادی که می‌خواهند از سلامت مو برخوردار باشند این است که حتما از ویتامین‌های گروهB استفاده کنند. منابع غذایی مثل مخمر آب‌جو، تخم‌مرغ، لبنیات، سبوس برنج و ... و مکمل‌هایی که حاوی این ویتامین‌ها هستند، محصولات خوبی برای پیشگیری از ریزش مو هستند که به عنوان تقویت‌کننده مو مطرح‌اند یا مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E که در سلامت پوست و مو مفید است ولی باید توجه کنید این مواد، ضد ریزش مو نیستند، بلکه مجموع این مواد به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. پس افرادی که انواع سبزی، میوه و لبنیات را می‌خورند چون انواع ویتامین‌ها و املاح به بدن‌شان می‌رسد، در معرض مشکلات کمتری هستند.

     



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » کامران ( چهارشنبه 89/4/2 :: ساعت 1:13 عصر )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    میوه بخوریم یا آبمیوه؟
    دعا در سلامت فرد و جامعه نقش دارد
    صاف کردن مو بیخطر نیست
    این 6 مشکل دهانی را جدی بگیرید
    بوتیک شیطان پلمپ شد
    استفاده دراویش از زنان برای تبلیغ!
    مردی که به خواب همه انسانها از ایران گرفته تا امریکا آمده است!!
    گذاری بر موزه خانگی استاد مجدالخطاط
    [عناوین آرشیوشده]