سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]
بچه های سامان
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 15
  • مجموع بازدیدها: 71779
    » درباره من
    بچه های سامان
    مدیر وبلاگ : کامران[103]
    نویسندگان وبلاگ :
    معمار (@)[70]

    منتظری (@)[0]



    » پیوندهای روزانه
    پویش برق [12]
    سایت سامان انرژی [34]
    دفتر موج [34]
    شهرداری تهران [7]
    سازمان انرژی های نو [4]
    شرکت بهینه سازی مصرف سوخت [7]
    شرکت ملی گاز ایران [3]
    شرکت توانیر [5]
    سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی [5]
    سازمان تحقیقات نیرو [3]
    [آرشیو(10)]


    » آرشیو مطالب
    آموزش
    مدیریت
    دانستنیها و اطلاعات عمومی
    اخبار
    درباره صنایع
    فال و طالع بینی
    علم و فناوری
    عکس
    بهداشت و سلامت
    اجتماعی

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان


    » صفحات اختصاصی

    » وضعیت من در یاهو
    یــــاهـو

    :: خبرنامه وبلاگ ::

     

    » طراح قالب
    »» دین در زمان داریوش

    خواست آهورا مزدا من شاه هستم.

    این سخنی است از زبان داریوش در سنگ نبشته بیستون که در همه نبشته های بعدی او نیز تکرار می شود.

    در سنگ نبشته های شاهی همواره به جملاتی چون خدای بزرگ اهورا مزدا یا اهورا مزدا فرمان روایی را به من داده است بر میخوریم.

    داریوش در بیستون و در نخستین سنگ نبشته ای که امپراطوری اش را معرفی می کند این نکته را بوضوح مطرح می کند.

    در بیستون بر فراز سر شاهان دروغین سمبل اهورا مزدا در میان خورشید بالدار شناور است. شاه نیایش کنان دست راستش را به سوی او بلند کرده است و اهورا مزدا نیز در حال اعطای حلقه فرمانروایی به او است. چنین پیدا است که اهورا مزدا خدای دانا بزرگترین و با اهمیت ترین خدای داریوش بوده است. اهورا مزدا خدای مورد خطاب زرتشت پیامبر نیز هست که در سرودهایش در گاتها اورا ستایش می کند.

    هر چند ستایش مکرر داریوش از اهورا مزدا می تواند نشانی از پذیرش دین زرتشت به وسیله او باشد اما برخی تمایلی ندارند این امر را دلیل کافی بر زرتشتی بودن او بدانند. زیرا در دین باستانی هندویان و در میان بی شمار خدایان آنها نیز خدایی به نام اهورا مزدا وجود داشته است.

    1- دین دولتی

    الف. قربانی: رکن اساسی آیین های دینی باستان قربانی بوده است.

    ب. روحانیون:

    واژه عیلامی شه-تین برابر روحانی است.

    مغان روحانیون مادی در خدمت خدایان باستانی ایرانی بودند. البته گاه سایه هایی کاملا نامربوط بر مغانی که ما می شناسیم افتاده است مانند ماگی و ماگیگ(Magic).
    مقام روحانیت از پدر به پسر ارث می رسید.

    با گذشت زمان مغان نمایندگان دین ایرانی و به عبارت دیگر آیین زرتشت قلمداد شدند.

    2- خدایان ایرانی

    تعداد خدایانی که در دیوان هخامنشی به آنها نذورات تقدیم شده است شگفت آور است. از همه بیشتر از گروهی از خدایان ذکر به میان می آید به نام همه خدایان(فارسی باستان: ویسه ای بفا).

    از دیگر خدایان مورد پرستش می توان به ایزد طلوع خورشید نریه سنگه(Naryasanga) اشاره کرد.

    خدایان عیلامی و بابلی نیز مورد احترام پارسیان بودند.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » کامران ( دوشنبه 89/3/17 :: ساعت 10:20 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    میوه بخوریم یا آبمیوه؟
    دعا در سلامت فرد و جامعه نقش دارد
    صاف کردن مو بیخطر نیست
    این 6 مشکل دهانی را جدی بگیرید
    بوتیک شیطان پلمپ شد
    استفاده دراویش از زنان برای تبلیغ!
    مردی که به خواب همه انسانها از ایران گرفته تا امریکا آمده است!!
    گذاری بر موزه خانگی استاد مجدالخطاط
    [عناوین آرشیوشده]